Det som inte skulle hända

Det som inte får hända har hänt- Delizia har fått en traumaskada och blir borta tre till fyra månader, så istället för SM blir det nu rehab. Jättetråkigt verkligen men det är sånt som händer när man håller på med hästar. Huvudsaken är att min lilla pärla blir bra igen och det kommer hon att bli, men det kommer att ta ett tag. Eftersom att vi har väldigt långt till stallet och Delizia behöver promeneras osv flera gånger om dagen kommer hon att åka iväg till ett rehabstall för att ge henne de bästa möjliga förutsättningarna. Jag kommer dock att åka dit regelbundet för att borsta och mysa lite med min prinsessa.

Delizia förstår verkligen inte varför hon bara får gå på promenader och är på väg in i ridhuset varje gång vi går förbi där. Hon vill ju jobba och vara duktig, lilla hjärtat.

Jag har i alla fall idag fått prova på att rida min tränares unghäst Esther. Det var annorlunda men roligt och förhoppningsvis kommer jag att rida henne kontinuerligt under sommaren. Då slipper jag få ridabstinens i alla fall!


Kommentarer
» Charlotta lundblad

Åh vad tråkigt! Vad menad med en trauma skada? Ni började säsongen väääldigt bra iallafall! Hoppas der blir bättre fortare! :) hon är otroligt fin!! Kram lotta

Svar: En skada som uppkommit av yttre våld, alltså ingen som uppkommit under en längre tid, det är supertråkigt verkligen. Tack så jättemycket! kram :)
Natalie Ekroth

2013-05-27 06:14:26
URL: http://audinadenfina.se
» Ingela


Nej va tråkigt, stackars fina Delizia och dig oxå. Men som du säger så händer ju detta ibland, tyvärr.
Håller alla tummar för er, att allt blir bra tillslut.
Kram till Dig <3

Svar: Supertråkigt! Tack för tummarna, vi håller dom också! kram
Natalie Ekroth

2013-05-27 13:37:35
» Liselott

Vad är det hon har råkat ut för och vad är det för typ av skada?
Krya på er!

2013-05-27 14:00:20
» Kally

gud vad tråkigt! :(

Svar: Jättetråkigt! :(
Natalie Ekroth

2013-05-27 20:34:19
» Lina

Vad tråkigt för dig/er. Vet hur det känns. Stor kram!

Svar: Ja det är verkligen inte kul. Kram!
Natalie Ekroth

2013-05-27 22:43:13
URL: http://liinadolk.blogg.se
» Maritha

Tänker på er - det kommer att bli bra!! Stor kram.
Skriv GÄRNA på bloggen hur det går med Esther och Delizia.

Svar: Tack- ja det kommer att bli bra! :) Kram
Natalie Ekroth

2013-05-28 19:01:36
» Anonym

Men vad är det för skada då? Är det en sårskada, spricka eller vad?
Förstår om du inte vill säga vad det är för typ av skada som hon fått.

2013-05-29 19:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback