Sadla om

Idag hade jag tänkt att rida ut men det var isgata ute så jag fick gå till ridhuset i alla fall. När jag kom dit var det nästan tomt förutom tre små hinder så jag tänkte varför inte passa på att hoppa medans det är lugnt. Började trava över ett litet kryss, Delizia fattade inte riktigt vad jag ville första anridingen. Så vi kom igen och då hoppade hon över. När vi hoppat det några gånger i trav gjorde vi samma sak i galopp. Efter det hoppade vi till och med en liten bana på tre hinder. Delizia skötte sig superbra.
 
Kanske ska sadla om till hoppryttare. Skämt och sido, jag tycker det är sjukt läskigt att hoppa och jag är helt avståndsblind. Håller mig hellre på marken men eftersom att det är bra för hästarna att hoppa ibland så är det bara blunda och hålla i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback