Pälsöm men fin häst

Delizia var väldigt grinig i början när jag red fram. Så fort man nuddade med skänkeln protesterade, vi blev lite oroliga ett tag innan vi fattade att hon förmodligen är pälsöm.

Under passet var hon väldigt fin. Blev några griniga kickar av henne när hon tyckte att jag var jobbig. Vi tränade mycket variation mellan öppnor och slutor för att få henne kort då hon var lite för lång i början. Sen tog vi tag i bytena, och verkligen gick igenom i detalj hur jag skulle rida dom. Och dom blev så mycket bättre efter det! Min fina lilla polle.

Blir att ge henne B-vitamin nu för att hjälpa henne med pälsfällningen.


Kommentarer
» Marie

http://stockholmsjenna.se/?p=13659
Testa mer protein, om det som Jenny skriver stämmer dvs (vilket det borde göra eftersom hon pluggar om sånt där.. heh) :)

Svar: Åh tack, ska kolla upp det! :)
Natalie Ekroth

2013-03-15 11:44:10
URL: http://ettbenivarjehorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback