Mål inför varje ridpass

Inför varje ridpass försöker jag ha ett mål som vi ska fixa/träna på under passet. Detta för att ha en tydlig plan och inte bara rida på bara för att. Dessa mål varierar mycket i både typ och svårighetsgrad. Vissa dagar kan det vara att jag till exempel vill få till något tekniskt, låt säga öppnorna och andra dagar att jobba mer på helheten och till exempel lösgjordheten. Det hjälper i alla fall mig att få en bra struktur på passen.
 
Har ni några speciella knep ni använder er av för att få ut så mycket som möjligt av ridningen?

Kommentarer
» Anonym

Jag planerar ibland, men oftast tränar jag bara på det jag känner att jag behöver för stunden. Din häst är sååå fin!:)

Svar: Okej, ja det kan ju också vara bra. Tack! :)
Natalie Ekroth

2013-03-02 00:15:54
» Anonym

Hur ofta rider du på träns respektive kandar? Har du kandar även när du rider ute?

2013-03-02 09:06:03
» Anonym

Nej jag brukar bara rida på. Fast sen tävlar jag inte på samma nivå som du heller. När är nästa tävling? Hur lägger du upp träningen veckan innan tävling?

2013-03-02 23:57:21
» Wilma

Gud vilka härliga bilder!

Jag brukar också sätta upp mål för mig och min ponny men självklart varierar målen och svårighetsgraden på dom, ibland är det svåra mål och ibland så är målet bara att ha kul, till ex om han bara ska få gå ett lungt pass i skogen någon dag. Kram! :)

Svar: Tack!
Låter väldigt vettigt tycker jag! :)
Natalie Ekroth

2013-03-04 08:09:40
URL: http://ziro.blogg.se
» viktoria

vilka fina bilder :)

Svar: Tack! :)
Natalie Ekroth

2013-03-04 08:38:24
URL: http://viktoriakatarinaa.blogg.se
» Sandra SG

fin polle du har :)

Svar: Tack! :)
Natalie Ekroth

2013-03-04 08:45:54
URL: http://sategu.blogg.se
» Amanda ♥

Åh, vilken härlig blogg du har! Älskar verkligen designen! ♥

Svar: Tack! :)
Natalie Ekroth

2013-03-04 09:04:00
URL: http://amandaaolund.blogg.se
» my

Jag rider inte på det sättet nu för tillfället då jag rider på ridskola och sedan rider jag en häst åt ena ridläraren och hon ska bara arbetas lång och låg för hon har inga muskler i ryggen. Rider också en annan häst men just nu på vintern rider vi ut i skogen men det blir mer vad jag känner för just idag.
Annars när jag förut ridit i ridhus mycket på en häst så planerade jag lite sedan satt jag upp och kände hur hästen var idag och om jag ska göra något annat än det jag planerade :)
Lite planering måste man ha! :)

Fin häst du har också :D

Svar: Okej ja då är det svårt att planera, men vad roligt :)Ja jag tror att det hjälper väldigt mycket att tänka igenom innan man rider vad man ska göra! :)
Natalie Ekroth

2013-03-04 09:05:19
URL: http://monkiapa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback