Dagens ridpass

Fortfarande ligger det ett fint lager is på vägarna- vi får hålla oss inne. Jättetråkigt då jag tycker att det verkligen börjar bli dags för en härlig uteritt, både jag och Delizia behöver nog det. Men vi jobbar på, red en del lösgörande idag då kändes lite styv i sidorna. Gjorde mycket övergångar trav-galopp och skritt-galopp, gav väldigt mycket och mot slutet kändes hon väldigt bra. Hon blir lite stark ibland dock, men då försöker jag få henne snabb bak istället vilket brukar göra att hon lättar upp med fronten istället för ligger på och blir stark framåt.
 
Det var bara jag och en till på våran del av ridhuset idag så det var väldigt skönt! Dock var det väldigt mycket hinder istället men det börjar man bli van med nu, det ska bli så fruktansvärt skönt att kunna rida hur man vill sen när vi flyttar. Kunna rida på de "vanliga" linjerna och träna programdelar.
 

Kommentarer
» Anonym

Vart ska ni flytta?

Svar: Ekeby! :)
Natalie Ekroth

2013-03-27 21:23:01
» Anonym

menar Ekeby säteri, där är det grymt trångt i ridhuset. Hade sökt mig till.något mindre stall där man får vara mer själv i ridhuset.

2013-03-27 23:06:37
» Anonym

Håller med anonym, Ekeby är proppfullt jämt.
Stall Söderby är toppen, lite folk även på "bästa sändningstid".

2013-03-28 12:49:26
» Anonym

Såg att du är anmäld till tävling den 5/4, är inte det lite tidigt med tanke på kvarkakarensen som släpps dagen innan. Skulle själv väntat en vecka el två för att vara på den säkra sidan.

Svar: Som du kanske har hört har ingen mer häst blivit sjuk. Delizia står i ett helt annat stall och har inte överhuvudtaget varit i kontakt med den sjuka hästen, kvarka är som du kanske vet en kontaktsmitta. Så ser därför ingen anledning att vänta med tanke på att kvarkakarensen är ju satt för att vara på den säkra sidan redan. Vi har haft veterinärer ute som har sagt att det är säkert att åka och tävla 5/4..
Natalie Ekroth

2013-03-28 12:53:58
» marie-Louise

Lycka till på tävlingen. Hoppas Delizia sköter sig och gör fina resultat igen. Håller tummarna.

Svar: Tack! Ja Delizia tvivlar jag inte på, så länge jag sköter mig gör hon nog också det :)
Natalie Ekroth

2013-03-28 14:27:21
» Kathrin

Lycka till Natalie! Jag håller tummarna för er!! N är bäst! :)

Svar: Tack Kathrin! :) kram
Natalie Ekroth

2013-03-28 21:47:47
» Anonym

Jag vet allt det där, men man kan aldrig vara nog försiktig när det gäller kvarka.

Svar: Självklart ska man vara försiktig! Vi har haft dialog med veterinär och vi ser ingen anledning till varför man inte ska kunna lita på de som är experter. Vår veterinär har varit i kontakt med SLU om just Runstens fall och de bedömer att vi som inte har varit i kontakt med den smittade hästen kan åka och tävla 5/4 utan risk. :)
Natalie Ekroth

2013-03-28 22:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback