Dagens träning

I början av dagens träning var Delizia lite lång i yttersidan i vänstervarv, jag har en tendens att hålla mer i vänstertygeln, det har jag alltid haft, så det är något som jag jobbar mycket på att förbättra. För att få bukt på den långa yttersidan fick jag använda hörnen för att korta upp henne på ytter.

Hon reagerade även lite segt för skänkeln i början, jag vill att hon ska reagera så fort hon känner skänkeln. Efter ett tag jobbandes på volten att få henne kvick så blev även det mycket bättre och jävlar vad hon travade sen! Det är en sån härlig känsla när man verkligen får dom med sig!

Vi tränade även en del uppridningar då det är dags för tävling snart och på inridningen kan man ändå relativt "enkla" poäng. I vänstervarvet var den första uppridningen jättebra, men i höger fick vi göra om det ganska många gånger innan Mads var nöjd. Problemet här var att hon hamnade lite till vänster med framdelen in i halten. Men vilken häst jag har, hon är helt fantastisk och jag är så fruktansvärt glad att vi hittade henne, min pärla!

Kommentarer
» Annika

Härligt när man hittar sin "Älskling"! Håller tummarna för er på tävlingen!

Svar: Ja det är verkligen härligt! Tack så mycket, ska bli väldigt spännande! :)
Natalie Ekroth

2013-01-20 14:19:17
URL: http://designanas.blogspot.se
» Farmor

ÅH Natalie vad roligt att du börjat skriva så jag också får veta allt, nästan i alla fall. Ni är ju ett strålande ekipage. Säg till mig när det skulle passa att jag får komma med och hälsa på Delizia och titta när du rider. Jag vill ju så gärna! Puss och kram

Svar: Du får ju komma när du vill :)
Natalie Ekroth

2013-01-21 11:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback