Dagens ridpass

Idag började vi som vi slutade i lördags med att verkligen få henne rund och loss. Hon var mycket bättre från början idag så det kändes jättebra!

I galoppen tränade vi i förvänd galopp på att samla henne mycket och behålla samma rytm som i vanlig samlad galopp. Det var lite svårt i början men sen hittade vi knapparna.

Sen ville Mads se en mellangalopp så jag satte iväg i vad jag trodde var mellangalopp, men det var tydligen inte ens i närheten. Då ville han se en ökad galopp på nästa långsidan. "Tänk att du ska rida den vildaste galoppen du någonsin ridit" var ordet och jag gasade på som tusan. "Ja det var en bra mellangalopp" säger han då, haha har lite att träna på där. :)

Lägger upp film när jag kommer hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback