Dagens ridpass

Mål med dagens ridpass: Få henne ordentligt lösgjord
 
Såhär ska jag uppnå det: Rida mycket övergångar, skritt-trav, trav-galopp och galopp-skritt. Detta får henne både lösgjord och samlad. Ska även rida mycket övegångar mellan öppna och sluta i alla gångarter.
 
Det här gick bra: Kände verkligen att hon var med mig hela tiden och verkligen ville arbeta. Det var hoppträning i ridhuset och ändå var hennes fokus 100% på mig. Skolorna blev väldigt bra!
 
Det här gick mindre bra: Hon sitter lite i vänstersidan, jag har en känsla av att det egentligen kommer i från högersidan. Skolboken ni vet. Så det är bara att fortsätta jobba på med lösgörande arbete kanske till och med ska försöka mig på att "hoppa" lite. Det brukar dom bli extremt mjuka av. När jag säger hoppa menar jag kravla oss över 30cm.

Kommentarer
» Kathrin

Hoppa har delli aldrig gjort i sitt snart 11 åriga långa liv så det kommer bli jättespännande och se hur det kommer gå! :) Lycka till och så håller jag tummarna i helgen! Kram på er! Hälsn./Gotland

Svar: Haha ja det kan bli väldigt spännande! Tack vi ska göra vårt bästa! :) Kram
Natalie Ekroth

2013-01-31 07:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback