Frågor och svar

Du rider så himla bra! Skulle vara kul att veta hur du lägger upp ett vanligt dressyrpass! :)
 

Tack så jättemycket!
Ja det kan jag absolut dela med mig av. Jag börjar med att skritta fram för hand, leder alltså runt Delizia i ridhuset. Sedan hoppar jag upp och fortsätter framskittningen ett par minuter innan jag kortar tyglarna och känner på henne i skritten, rider lite skänkelvikningar, tagen bakdel osv. När det känns bra börjar jag jogga fram, de första minuterna joggar jag bara på utan att inverka så mycket bara för att känna hur hon känns sedan gör jag samma arbete som i skritten fast med en del övergångar trav-skritt. I övergångarna är det för mig viktigt att hon jobbar ända in i skritten och inte ramlar på bogarna. Eftr jag joggat börjar jag med samma arbete i galoppen, mycket övergångar.
 
Såhär börjar jag alla mina pass sedan beroende på vad jag har bestämt mig innan för att träna på så blir arbetet annorlunda efter denna uppvärmning. Ibland håller jag mig på uppvärmningsnivån hela passet och ibland snäpper jag upp ett steg till mer samling och aktivitet. Efter jag fått ut det jag vill av passet joggar jag av, runt i formen och lugnt tempo och sedan hoppas jag av och skrittar jag av för hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback