Gårdagens ridpass

Orkade verkligen inte skriva igår kväll när jag kom hem. Gick i princip och la mig på en gång så ni får en utvärdering av gårdagens ridpass nu istället.
 
Jobbade med att få igång höger bak så att hon blir kortare i vänstersidan. När känslan säger mig att ställa till vänster i högervarvet vet jag på en gång hur jag ska hantera det nu - in med bogarna och rida förvänd sluta. Viktigt för mig att tänka på här att känna att Delizia verkligen "knäar" med högerbak. Ut ur slutar får jag heller inte släppa ut bogarna och låta henne springa på utan jag måste rida tillbaka bogarna så att bakbenen stannar hos mig. 
 
Det som kändes var att jag hade koll på hur jag skulle hantera alla situationer. Jag hade en plan i huvudet innan jag började som jag sedan följde. Hon lyssnade på mig och var väldigt kvick att reagera på mina hjälper. Ett steg i rätt riktning!
 
Något som varar mindre bra var att jag överställer till vänster när jag rider i vänster varv. Det är då väldigt lätt att jag tappar högerabak är väldigt viktigt att jag tänker på det. Men jag är medveten om när jag gör det och jobbar på det varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback