Att prioritera

Vad pluggar du för något och hur hinner du med både högskola och ha en häst som du satsar så högt med? Jättefint ekipage föresten!
 

Tack så mycket! Jag pluggar civilingenjör i samhällsbyggnad på KTH.
Alla har alltid frågat mig hur jag hinner. Fram till i höstas spelade jag fotoboll och red min C-ponny på elitnivå, också då med sikte att bli bäst. Samtidigt som jag hade väldigt bra betyg i skolan. Och jag tror att det är en prioriteringsfråga, eller jag vet att det är det. Jag har till exempel aldrig haft tid att träffa kompisar o.s.v. i veckorna utan då har all min tid gått till hästen och fotbollen. Jag har haft ganska lätt för att lära och det har varit tillräckligt för mig att hänga med på lektionerna för att nå de högre betygen. Jag har aldrig nöjt mig med att vara medelbra utan jag har alltid velar vara bäst, på allt. När jag började på KTH tog pluggandet mycket mer plats än innan och jag kände att jag var tvungen att prioritera bort fotbollen, något jag tyckte var ganska jobbigt då jag ändå spelat fotboll i princip hela mitt liv. Men jag kände att dressyren är det jag vill satsa på och bli bäst på och då hanns inte fotbollen med längre. Känner att det här inlägget blev ganska mycket längre än vad jag tänkt men det jag vill få fram är i alla fall att det handlar om att prioritera, vill man så kan man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback