Segerstas ungdomselit

Idag har vi haft mentorsträff med Segerstas ungdomelit och jag har då tränat för Mads. Vi jobbade myckt med galoppen och att hon ska ta hjälperna på en gång, det ska inte ta flera språng att komma igång till en ökning. Delizia blev sur några gånger och höll på att sparka ner staketet en gång men sen när vi kom över det så blev hon så himla fin! Jobbade mycket på att få upp nacken lite på henne och få ihop henne ännu mer. Mot slutet jobbade vi på piruetterna och till vänster gick det bra men till höger blev det krångel. Innan har jag mesat med henne när hon börjar bråka men idag blev det andra bullar och fick gå på henne en hel del för att visa att det är jag som bestämmer och inte hon. Efter det piruettade hon super även till höger så tror att vi kom över en tröskel där, så himla viktigt.
 
Vi har i alla fall gjort ett klassbyte i helgen från Msv A1 till Msv B4, jag känner att vi inte är riktigt redo för Msv A än så det känns dumt att stressa!

 


 

Kommentarer
» Lena

Vilka fina bilder, Delizia är verkligen fin!

2013-04-28 21:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback