Massage

Idag har Delizia fått massage av Thomas, han är verkligen superduktig och har även hand om Tinnes hästar. Han hittade en del att jobba på, lite spänningar och sånt. Bland annat ett gammalt ärr i musklerna högerbak och att hon är lite kort i musklerna där. Kan vara en bidragande faktor till att hon inte riktigt vill sätta sig i högerpiruetten. Men han sa också att det han hittade inte var något konstigt och skulle vara relativt lätt att få bukt med så det var skönt!

Efter massagen gick vi på en promenad på 45min, vi såg skillnad på skritten på en gång. Höga bakben och två hovars övertramp, ska bli spännande att se hur hon rör sig om ett tag när allt släppt. Hon rör sig redan fantastiskt men tror att det kan bli ännu bättre!

Vi satte på "lilla dekalen från YRA på släpet idag också, men det blev rätt snett så pappa får hjälpa till med det sen, han är bra på sånt.


Kommentarer
» Kathrin

Det stämmer Natalie. Delli ha haft den där gropen i höger bakskinka ända sedan jag köpte henne. Vi tror att hon blivit sparkad som föl/unghäst när hon gick på lösdrift! Fick oxå underhålla det med hjälp av kiropraktor och liknande. Kommer bli kanon för er! Fortsätt kämpa. Jag tänker på er, /stolt gammelmatte!

Svar: Jaha okej! Jag tror att det kommer att bli jättebra, vi kämpar på! Kram :)
Natalie Ekroth

2013-04-30 10:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback