Kunde ha slutat illa

Jag red Delizia på travbanan idag, hon var väldigt pigg men ändå snäll. Helt plötsligt ser jag att en tjej ramlar av sin ponny på andra sidan travbanan varpå ponnyn sätter av i full kareta mot oss. Jag vänder då och travar snabbt som tusan så att vi kan kliva bort från banan och hinner precis sitta av innan ponnyn plus en annan storhäst kommer galopperandes. Som tur är reagerar inte Delizia när dom kommer så jag lyckas hålla henne, det är först när de galopperat förbi som Delizia blir tokig och börjar hoppa omkring men då har jag koll. Vågar knappt tänka på vad som skulle hänt om jag satt på när hästarna kom rusandes, usch. Alla klarade sig i alla fall oskadda, så de va ju skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback